För två veckor sedan bidde mitt telefonabonnemang samt Martinas stängt av oklar anledning. Tydligen var en faktura obetald fast den var betald. Reskontra på Telia (som handhar failbops ärenden) sa detta och sa att lurarna skulle funkis per omgående eller i alla fall inom fyra bankdagar något som vid tillfället redan passerat så det skulle köras igång snarast. En vecka senare går det fortfarande inte ringa ut. Folk från andra leverantörer kan ringa mig men icke från Halebop då är tydligen abonemanget stängt även för ingående samtal.
På Failbops hemsida står det att om ett abonnemang blivit skuldstängt ska det gå igång efter 4-6 bankdagar. Så det hon på reskontran sa var rätt och riktigt. Då det gått sju veckodagar (inte bankdagar) och abonemanget fortfarande inte var igång blev jag irri deluxe och mailade dem och ifrågasatte vad dem höll på med. Fick då som svar att jag skulle betala 190 kronor i öppningsavgift. Jag påtalade att den information jag fått och att det som står på deras hemsida inte någonstans påtalar detta utan att man ska få det igångsatt per automatik. Det tar fyra dagar innan man får svar på mail och jag skrev nu senast att jag icket kommer betala någon öppningsavgift då de ej levererat och att deras kundsupport bör utbildas. Nu har det gått 15 kalenderdagar och jag är fortfarande ej tillgänglig. Failbop suger deluxe....
To be continued.....
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar